waarom stel je als verkoper meerdere vragen aan uw kandidaat-kopers
EEN KLIMAAT VAN VERTROUWEN SCHEPPEN MET JE KOPERS
De eerste reden die instinctief bij me opkomt, is het scheppen van een klimaat van vertrouwen. Als je interesse en sympathie toont, zullen mensen zich meer op hun gemak voelen als ze informatie over zichzelf aan je toevertrouwen. Het is altijd gemakkelijker om over je huis of appartement te praten. En ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd ben over het gemak waarmee je mensen die je niet kent "van Adam of Eva" details vertelt over je leven in je geliefde huis 🙂 . Dus waarom ben je bang om hen vragen te stellen over zichzelf, hun interesse in het huis en wat ze er van verlangen?
DOOR VRAGEN TE STELLEN, KUN JE BEGINNEN MET HET OPBOUWEN VAN EEN STRATEGIE
De tweede reden: het is STRATEGISCH. Heb je wel eens op Koh Lanta gespeeld? Hoe meer je weet over wat je klanten zoeken, hoe beter je je belangen kunt verdedigen als er een aanbod komt. Ik zal je een voorbeeld geven: Verleden zomer deed ik een plaats bezoek met kandidaat-kopers in een landelijke woning te Wevelgem. Maar ze vonden altijd fouten bij wat ze bezochten: verouderde vloer, Moeilijk te bereiken zolderverdiep, werk dat gedaan moest worden, te donker, enz. Tijdens de bezichtigingen stelde ik ze alle vragen die me hielpen te begrijpen dat ze in de ban waren geraakt van het "huisje op de buiten" Dus toen ze hun koopbod uitbrachten, gaf ik ze alle argumenten die overeenkwamen met de voordelen die ze me hadden gegeven tijdens de bezoeken aan dit huis: ze wilden weg uit de stad, veel ruimte voor het gezin, tuin voor de grote hond. De onderhandelingen zijn vlot verlopen en de deal werdt vlug gesloten!
NIEUWSGIERIGHEID TONEN NAAR JE KLANTEN IS GEEN "SLECHTE GEWOONTE".
- De derde reden: begrijpen wanneer je woning niet verkoopt. "Ik begrijp niet waarom mijn woning niet verkoopt". Als je al deze vragen niet bij elke bezichtiging hebt gesteld, kun je de gemoedstoestand van de mensen die niet hebben opgevolgd niet kennen. Of het het huis was dat ze niet mooi vonden, of dat ze het budget niet hadden, of dat het niet de juiste locatie was, of dat het een bijgebouw miste dat erg belangrijk voor hen was. Als je niet geïnteresseerd bent in hen en hun project, mis je de essentie volledig. Ik zal je een voorbeeld geven: ik ga klanten coachen tijdens een bezoek en ik stel me altijd op als waarnemer. Ik heb al verschillende keren op mijn tong gebeten omdat mijn klant zoveel details gaf over schoolvervoer, scholen en hogescholen, ook al waren ze een jong stel zonder kinderen. Als je niet de juiste vragen stelt, kun je niet weten wat je klant nodig heeft en wat een echte aanwinst voor hem zal zijn als hij je huis of appartement koopt. Het resultaat is frustratie, vermoeidheid en een verkeerde interpretatie van een woord of gedrag door je klant.
Dit is een van de belangrijkste redenen waarom mensen die hun woning alleen proberen te verkopen tussen particulieren na een tijdje geen zin meer hebben en uiteindelijk hun verkoop toevertrouwen aan een professional. Het doel van coaching met Abby is om je te helpen de plannen van je klanten te begrijpen, hen de juiste vragen te leren stellen dankzij een gids met de essentiële vragen die je moet stellen, en met een gerust hart verder te gaan door verschillende strategieën uit te proberen om van je verkoop een succes te maken.
We kunnen er over praten of mailen als je meer wil weten
Reactie plaatsen
Reacties