Etaleren is niet langer alleen voor winkels. Je foto's zijn de etalage van je huis en het eerste wat kopers zien. Verspil ze niet!
Is het je ooit opgevallen dat als je gaat winkelen je je onbewust laat verleiden door de etalages? Je kijkt naar wat ze je bieden, je waardeert de sensatie die ze je geven en in een milliseconde beslis je of je naar binnen gaat of niet. De etalage is een van de belangrijkste manieren voor een winkelier om je aandacht te richten op zijn verkooppunt.
Een deel van het commerciële succes van een winkel hangt af van de geschiktheid en aantrekkelijkheid van de etalageversiering. Deze verkooptechniek wordt ook wel de "stille verkoper" van een winkel genoemd: het is een essentieel onderdeel van de communicatie tussen een verkooppunt en zijn klanten. Je verleiden om binnen te komen en een aankoop te doen maakt immers deel uit van de verkoopstrategie van een bedrijf.
Wil je nu je huis verkopen? Je maakt een paar foto's, uploadt ze naar een onroerend goed portal of huurt het makelaarskantoor in dat je de beste verkoopprijs voor het huis geeft en je hoeft verder niets te doen. Nee? Natuurlijk niet!
Wat als je foto's de promotie van je te koop staande huis zijn?
Om je huis te verkopen heb je een ondernemingsplan nodig, net als een winkelmanager. Je product moet perfect worden uitgestald, d.w.z. optimaal worden gepresenteerd, en hoe kun je de klant verleiden om binnen te komen en eventueel een aankoop te doen? Effectief, via je etalage. Je "stille verkoper" zijn de foto's die je presenteert op de vastgoedportalen waar je je woning hebt aangeboden. Het maken van goede foto's van je huis vereist een zekere mate van voorbereiding en professionele kennis. Een goede makelaar, een professional op het gebied van woningstyling en natuurlijk een professionele fotograaf weten hoe ze dit het beste kunnen doen, zelfs met behulp van bewerkingssoftware zoals Photoshop.
Etaleren is de kunst om het product in de etalage van een verkooppunt op een passende manier te presenteren door objecten en materialen te combineren. Het is een reeks technieken die worden toegepast op het ontwerp en de montage van deze ruimtes. Home Staging is een verkooptechniek voor onroerend goed waarbij een woning op de juiste manier wordt voorbereid voor de verkoop om deze aantrekkelijk te maken, zodat deze eerder en voor een betere prijs wordt verkocht. De klant verleiden met een aantrekkelijke etalage is heel gewoon bij ons, maar je huis voorbereiden op een vlotte verkoop is veel minder gangbaar. In werkelijkheid is het hetzelfde concept.
Het succes van een etalage
Wat kunnen we leren van etaleren? Nou, als we kijken naar hoe het succes van een etalage kan worden gemeten, zullen we zien dat er veel parallellen zijn met het home staging proces:
- De aantrekkingskracht die het teweegbrengt. "Dit wordt gemeten door het aantal mensen dat voor de etalage stopt te relateren aan het totale aantal mensen dat voor de etalage langsloopt. - Bij de verkoop van huizen zijn de foto's van het huis het eerste dat mensen aantrekt. Als deze foto's interessant zijn, zullen mensen "stoppen" en de advertentie beter bestuderen.
- De toegang tot het interieur die het veroorzaakt. "Dit wordt gemeten door het totale aantal mensen dat het etablissement binnenkomt te vergelijken met het totale aantal mensen dat voor de etalage is blijven staan. - Als de foto's van een huis dat te koop staat aantrekkelijk zijn, zal het huis meer bezoekers krijgen.
- De gegenereerde koopmotivatie. "Dit wordt gemeten door het aantal verkopen van de artikelen in de etalage te vergelijken met de totale verkopen van het etablissement". - Zodra je een potentiële koper hebt verleid om de woning te bezoeken, is het zaak om alles in orde te hebben om hen het huis te laten kopen.
- Andere indexen hechten ook waarde aan de tijd die klanten besteden aan het kijken naar een etalage of aan de aankopen van klanten die de etalage hebben gezien. - De factor "tijd" is ook van fundamenteel belang bij de verkoop van huizen. Als de potentiële koper tijd besteedt aan het bestuderen van het huis, betekent dit meestal dat ze geïnteresseerd zijn in het huis. Als ze ook veel vragen stellen, kun je er zeker van zijn dat deze potentiële klant zeer geïnteresseerd is.
Net zoals een slimme winkelier een professionele etaleur inhuurt om zijn producten in scène te zetten, kun ook jij, als verkoper van je huis, profiteren van het inhuren van de beste professionals op de markt. Een goede makelaar zal je een businessplan voorleggen om je huis te verkopen en dit plan zal professionele woningstyling omvatten, waaronder het voorbereiden van je huis met behulp van specifieke technieken om een effectieve verkoop te realiseren, in minder tijd en tegen een betere prijs.
Denken als een winkelier en je huis voorbereiden als een etalage, met de juiste foto's en een professioneel home staging project, kan het verschil betekenen tussen verkopen en niet verkopen.
Reactie plaatsen
Reacties