De beste prijs krijgen voor uw woning kunt u het beste bereiken door de belangrijkste problemen proactief aan te pakken. Hier zijn enkele problemen waarvan vastgoedexperts het erover eens zijn dat u ze absoluut moet repareren voordat u uw huis op de markt kunt brengen.
1. Water schade en schimmel
Waterschade en alle sporen van waterschade, inclusief schimmel, zijn een prioriteit om aan te pakken bij het aanbieden van een huis. Als verkoper is het raadzaam om alle sporen van waterschade in uw huis te repareren, ook al is het maar een bruine vlek op de verf van een eerder lek die is gerepareerd. Niet alleen is waterschade een groot probleem voor een huis, maar het kan ook aanleiding geven tot een reeks twijfels bij potentiële kopers over de algehele staat van het pand. Tekenen van waterschade schrikken de meeste kandidaat-kopers af. “Zodra kopers tekenen van waterschade zien, beginnen ze zich zorgen te maken over wat er nog meer niet werkt, en of het ooit goed is gerepareerd, of er schimmel en meeldauw in de muren zit en waarom de huiseigenaar niet de moeite heeft genomen om het te repareren. Toch wel een belangrijk punt.
2. Lekken in uw sanitaire leidingen
DE toestand van uw sanitaire voorzieningen is zeker belangrijk bij de evaluatie van uw huis, en ervoor zorgen dat alles, van uw toilet tot uw douche en de afwasbak in de keuken, werkt, is essentieel voor potentiële kopers. Lekkages moeten zo snel mogelijk worden verholpen. Als ze niet worden gecontroleerd, zullen ze normaal gesproken meer schade aanrichten of u meer kosten op uw waterrekening. Een erkende loodgieter passeert best om alle reparaties aan het sanitair uit te uitvoeren.
3. slecht werkende Airco en verwarmingsketel
Zonder warmte of koele lucht kun je niet veilig in een huis leven. De perfecte staat van uw Airco en verwarmingsketel, is een must als u verkoopt. De meeste kopers checken of uw airco en uw verwarmingsketel goed werken. Veel voorkomende systeemstoringen zijn het gevolg van vuile luchtfilters, thermostaatinstellingen, een waakvlam die uit is of een defect thermokoppel. Een preventief onderhoud is aan te raden om grote reparaties te voorkomen. Het is ideaal om uw filters eens in de 6 maanden te vervangen. U kunt ook een jaarlijkse onderhoudsbeurt van uw verwarmingsketel plannen, zodat u nooit zonder verwarming komt te zitten.
4. Structurele problemen
Elke essentiële reparatie van een structureel probleem die niet wordt uitgevoerd, kan potentiële kopers afschrikken. Structurele problemen zijn onder meer loskomend voegwerk, doorzakkende daken en scheuren in de muren of inzakkende plafonds. Structurele en fundamentele problemen zijn moeilijk te verkopen, omdat ze impliceren dat andere problemen zich achter de muren kunnen bevinden.
5. Dakschade
Een slecht dak kan voor grotere problemen zorgen voor uw woning . Als u deze problemen kunt ontdekken voordat u uw woning verkoopt, is het verstandig om ze aan te pakken. Een slecht onderhouden dak kan leiden tot bederf, beschadigde dakspanten en andere problemen, zoals houtrot, waardoor water gemakkelijker in de plafonds kan sijpelen. Een langzame daklekkage kan uitmonden in een enorme vochtophoping in je plafond of zolder. Dit kan leiden tot schimmelvorming op muren en verrotting van uw schrijnwerk, wat leidt tot een slechte luchtkwaliteit in uw huis . Om lekkage aan uw dak te ontdekken, zoekt u naar ontbrekende dakpannen , versleten of beschadigde dakspanten en ook de toestand van de zinken dakgoten. Ik raad ook aan om takken van bomen die over dakgoten of daklijnen hangen te snoeien om verdere schade te voorkomen.
6. Kapotte verlichtingsarmaturen
Verlichtingsarmaturen zijn eenvoudige oplossingen die een grote bijdrage leveren als het gaat om optimale presentatie bij het verkopen van uw huis. Zorg ervoor dat al je lampen werken; Dit helpt niet alleen vanuit een ensceneringsperspectief door de kamers zo helder mogelijk te maken, maar het neemt ook de angst weg die kopers hebben voor iets dat mogelijk mis is met de elektriciteit. Kijk vooral eens na de inbreuken op uw elektrische keuring en laat deze nakijken door een elektrieker. Kandidaat-kopers geven de voorkeur aan woningen met een conform elektriciteitsattest. Ze zijn dan ook meer bereid om aan uw vraagprijs te voldoen.
7. Kapotte apparaten
Net als tekenen van waterschade kunnen niet-werkende apparaten ertoe leiden dat een koper zich afvraagt of andere systemen in huis zijn verwaarloosd. Als je een kapotte wasmachine of oven hebt, doet het de koper twijfelen of er nog lijken uit de kast gaan vallen. Als al uw toestellen werken, gaat dat meer vertrouwen geven aan de kandidaat-kopers. Als de koelkast stuk is en je vermeldt dat duidelijk aan de kandidaat-koper kan je misschien kiezen om die niet te vervangen. Een groot deel van de beslissing over het al dan niet vervangen is afhankelijk van de prijs van het huis. In sommige gevallen kan een koper er de voorkeur aan geven om zelf een toestel naar eigen keuze te instaleren. Een toegift op de prijs kan dan een optie zijn om een akkoord met de koper te bereiken.
Reactie plaatsen
Reacties